صندلی ارگونومیک اداری

صندلی ارگونومیک اداری یکی از انواع صندلی‌های امروزی است که فواید و مزایای بسیار زیادی دارد. در واقع در محیط کاری امروزی نشستن طولانی مدت بسیار رواج پیدا کرده است. چه حرفه‌ای، دانشجو و یا حتی آزادکار باشید احتمالا مدت زمان قابل توجهی را پشت میز خود سپری می‌کنید. اینجاست که استفاده از صندلی ارگونومیک اداری اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. اما آیا می‌دانید صندلی اداری ارگونومیک چیست و یا چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های این صندلی آشنا کنیم.

صندلی ارگونومیک اداری چیست؟

صندلی طبی اداری نوعی صندلی تخصصی بوده که برای ایجاد راحتی و پشتیبانی مناسب در زمان کار کردن طراحی شده‌اند. این نوع صندلی برخلاف نوع سنتی با دقت بسیار بالایی ساخته می‌شوند تا بتوانند به راحتی منحنی‌ها و حرکات طبیعی بدن را در خود قرار دهند. به طور کلی می‌توان بیان کرد که این صندلی‌ها برای ارتقای وضعیت بدنی بسیار مناسب بوده و فشار را از روی بخش‌های مختلف بدن کاهش می‌دهند و به صورت همزمان بهترین و سالم‌ترین تجربه کاری را در اختیار قرار می‌دهند.

ویژگی‌های مهم

در این بخش شما را با مهم‌ترین ویژگی‌های صندلی ارگونومیک اداری آشنا می‌کنیم.

1.    ارتفاع و عمق صندلی با قابلیت تنظیم

صندلی طبی این امکان را در اختیار قرار می‌دهد تا بتوان ارتفاع و عمق آن را با توجه به بدن تنظیم کرد. این امر تضمین می‌کند که پاهای شما به صورت صاف بر روی زمین قرار بگیرند و علاوه بر آن گردش خون سالم را افزایش می‌‌دهد و همچنین موجب کاهش خطر بی‌حسی و یا ناراحتی می‌شود.

2.    پشتیبان کننده از کمر

از جمله دیگر ویژگی‌های صندلی طبی اداری این است که بهترین پشتیبانی را از کمر شما ایجاد می‌کنند. این انحنای ایجاد شده با قوس طبیعی بدن شما متناسب بوده و از خمیدگی آن‌ها نیز حمایت می‌کند.

3.    ایجاد بهترین حمایت از بازوها و شانه‌ها با دسته‌های بازو

این نوع صندلی‌ها دارای دسته‌های قابل تنظیم می‌باشند که باعث کم شدن فشار از روی شانه‌ها و بازوهای شما می‌شوند. این دسته‌ها در واقع تضمین می‌کنند که بازوهای شما به درستی حمایت شده و تنش را در بخش بالایی بدن شما کاهش می‌دهند.

4.    مواد و روکش صندلی باعث ایجاد مناسب‌ترین تعادل

مواد و روکش به کار گرفته شده در صندلی طبی اداری باعث ایجاد یک تعادل مناسب بین نرمی و استحکام می‌شود. این امر باعث جلوگیری از ایجاد ناراحتی به دلیل نشستن طولانی می‌شود و به طور همزمان باعث حفظ سطح مناسب حمایت می‌شود.

5.    در اختیار قرار دادن چرخش و تحرک راحت

این نوع صندلی‌ها همچنین دارای قابلیت چرخشی هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید به راحتی بچرخید بدون اینکه فشار زیادی به بدن شما وارد شود. این تحرک موجب می‌شود تا بتوانید به راحتی به بخش‌های مختلف فضای کار بدون داشتن پیچش‌های اشتباه دسترسی داشته باشید.

در صورتی که تمایل داشته باشید برای محیط کاری خود صندلی‌هایی را انتخاب و خریداری کنید که علاوه بر ایجاد حس راحتی در حین کار، سلامتی جسمی شما را نیز تضمین کنند، صندلی ارگونومیک اداری بهترین گزینه خواهد بود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *